Algemene voorwaarden
Triple Moon Coaching – Wessem – KvK 71098380
Artikel 1: Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
Opdrachtnemer:
De rechtspersoon namens wie in deze Triple Moon Coaching diensten op het gebied van coaching, training, workshops, retraites, lezingen, introductie – en inspiratiesessies, QuickScans, cursussen online en offline of aanverwante werkzaamheden aanbiedt onder toepassing van deze algemene voorwaarden.
Opdrachtgever:
De natuurlijke of rechtspersoon die aan Opdrachtnemer opdracht heeft verstrekt tot het verrichten van Diensten op het gebied van coaching, training, workshops, retraites, lezingen, introductie – en inspiratiesessies, QuickScans, cursussen online en offline of aanverwante werkzaamheden.
Coachee:
De natuurlijke persoon die deelneemt aan een begeleidingstraject op het gebied van coaching, training, workshops, retraites, lezingen, introductie – en inspiratiesessies, QuickScans, cursussen online en offline of aanverwante werkzaamheden.
Deelnemer:
De natuurlijke persoon die deelneemt aan een begeleidingstraject op het gebied van coaching, training, workshops, retraites, lezingen, introductie – en inspiratiesessies, QuickScans, cursussen online en offline of aanverwante werkzaamheden.
Diensten:
Alle werkzaamheden waartoe opdracht is gegeven, of die voortvloeien uit, dan wel direct verband houden met de opdracht, een en ander in de ruimste zin des woords.
Overeenkomst:
Elke afspraak tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer tot het verlenen van Diensten door Opdrachtnemer ten behoeve van Opdrachtgever.
Artikel 2: Toepasselijkheid van deze voorwaarden
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, opdrachtbevestigingen en overeenkomsten waarbij door Opdrachtnemer Diensten worden aangeboden of geleverd.
- Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op iedere Overeenkomst waarbij voor de uitvoering door Opdrachtnemer derden worden betrokken.
- Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig, indien en voor zover zij schriftelijk tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer zijn overeengekomen.
- Eventuele inkoop- of andere algemene voorwaarden van Opdrachtgever zijn niet van toepassing, tenzij Opdrachtnemer deze uitdrukkelijk schriftelijk heeft aanvaard.
- Indien een of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. Opdrachtgever en Opdrachtnemer treden alsdan in overleg om een nieuwe bepaling ter vervanging van de nietige dan wel vernietigde bepaling overeen te komen, zoveel mogelijk in overeenstemming met het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling.
- Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende opdrachten en vervolgopdrachten van Opdrachtgever.
Artikel 3: Offertes en totstandkoming van de Overeenkomst
- Alle door Opdrachtnemer gemaakte offertes zijn vrijblijvend en zijn geldig gedurende 30 dagen, tenzij anders aangegeven. Opdrachtnemer is slechts aan een offerte gebonden indien de aanvaarding hiervan door Opdrachtgever binnen de gestelde geldigheidsduur zonder voorbehoud of wijziging aan Opdrachtnemer is bevestigd.
- De prijzen in de offertes zijn exclusief BTW tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
- Offertes zijn gebaseerd op de bij opdrachtnemer beschikbare informatie.
- Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat de door opdrachtgever voor akkoord getekende offerte of contract door opdrachtnemer is ontvangen en geaccepteerd en/of per mail is vastgelegd. In de overeenkomst kunnen nadere prijsafspraken worden vastgelegd, zoals inhuur derden, inhuur accommodatie, middelen, reiskosten e.d.
- De Overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van de offerte door Opdrachtgever als bedoeld in de laatste volzin van lid 1. Opdrachtgever en Opdrachtnemer hebben ook een Overeenkomst gesloten indien Opdrachtnemer een tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer gemaakte afspraak schriftelijk bevestigt en de Opdrachtgever de juistheid daarvan niet binnen tien werkdagen of – als die termijn korter is – vóór aanvang van de werkzaamheden schriftelijk betwist.
- Een overeenkomst met een natuurlijke persoon als opdrachtgever kan ook tot stand komen, indien op verzoek van die natuurlijke persoon met of namens Opdrachtnemer een gesprek is gevoerd, op basis waarvan partijen het eens worden over een (begeleidings)traject, cursus of aanverwante werkzaamheden en dat gevolgd wordt door toezending door Opdrachtnemer van een factuur.
Artikel 4: Uitvoering van de Overeenkomst
- Iedere Overeenkomst leidt voor Opdrachtnemer tot een inspanningsverplichting, derhalve kan opdrachtnemer niet worden aangesproken vanuit een resultaatsverplichting. Opdrachtnemer is gehouden zijn verplichtingen na te komen naar beste kunnen, met de nodige zorgvuldigheid en het nodige vakmanschap.
- In alle gevallen waarin Opdrachtnemer dat nuttig of noodzakelijk acht, heeft zij het recht om – in overleg met Opdrachtgever – bepaalde werkzaamheden te laten uitvoeren door derden of zich te laten bijstaan door derden.
- Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst deugdelijk, volledig en tijdig aan Opdrachtnemer worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Opdrachtnemer zijn verstrekt, heeft Opdrachtnemer het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan Opdrachtgever in rekening te brengen.
- Indien voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden door Opdrachtnemer een termijn is overeengekomen, dan is dit geen fatale termijn, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Overschrijding van de overeengekomen termijn levert dan ook geen toerekenbare tekortkoming van Opdrachtnemer op. Opdrachtgever kan om die reden de Overeenkomst dan ook niet ontbinden en heeft geen recht op schadevergoeding. Opdrachtgever kan bij overschrijding van de overeengekomen termijn wel een nieuwe, redelijke, termijn stellen waarbinnen Opdrachtnemer de Overeenkomst dient uit te voeren, Overschrijding van deze nieuwe termijn kan voor Opdrachtgever een grond opleveren voor ontbinding van de Overeenkomst.
- Wanneer Opdrachtnemer de opdracht krijgt om in samenwerking met een derde een opdracht of een gedeelte daarvan te vervullen, zal Opdrachtgever in overleg met alle betrokkenen vaststellen wat ieders taak is. Opdrachtnemer aanvaardt geen hoofdelijke aansprakelijkheid, noch aansprakelijkheid voor de uitvoering van de taak en de daarbij behorende werkzaamheden van de derde.
Artikel 5: Geheimhouding en Privacy
- Gesprekken tussen Opdrachtnemer, Coachee en Deelnemer worden als strikt vertrouwelijk beschouwd. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door Opdrachtgever is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. Opdrachtnemer draagt er zorg voor dat deze verplichting ook wordt opgelegd aan eventuele werknemers of derden die door hem bij een opdracht worden ingeschakeld. Opdrachtnemer zal dan ook aan niemand, ook niet aan Opdrachtgever, enige mededeling doen over de inhoud en het verloop van deze gesprekken tenzij de Coachee, Deelnemer hiervoor toestemming heeft gegeven.
- Opdrachtnemer zal zowel tijdens als na afloop van de Overeenkomst(en) met Opdrachtgever alle gegevens en kennis van Opdrachtgever die in het kader van de Overeenkomst(en) met Opdrachtgever zijn verstrekt, geheim houden en daar zorgvuldig mee omgaan, behoudens de eventuele verplichting die de wet dan wel een daartoe bevoegd overheidsorgaan op hem/haar legt tot openbaarmaking van bepaalde gegevens.
- In het geval van dreigend gevaar voor zowel Opdrachtgever als de samenleving behoudt Opdrachtnemer zich het recht de geheimhouding te doorbreken en zal zij de daartoe bevoegde en bestemde instanties inlichten.
- Indien op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak Opdrachtnemer gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden mede te verstrekken en Opdrachtnemer zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijk dan wel door de bevoegde rechter erkend of toegestaan recht van verschoning, dan is Opdrachtnemer niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling.
Artikel 6: Intellectuele eigendom
- Opdrachtnemer is rechthebbende op de intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de door hem – in het kader van de Overeenkomst – aan Opdrachtgever en/of Coachee, Deelnemer verstrekte of – in het kader van deze Overeenkomst – gebruikte diensten en producten, waaronder begrepen maar niet beperkt tot testen, readers, rapporten, modellen, oefenmateriaal en computerprogramma’s.
- Opdrachtgever en/of Coachee en/of Deelnemer mag/mogen zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer geen gebruik maken van deze diensten en/of producten, waarop Opdrachtnemer rechthebbende is ten aanzien van de intellectuele eigendomsrechten, anders dan ten behoeve van deze opdracht.
Artikel 7: Honorarium en kosten
- Het honorarium van Opdrachtnemer bestaat tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen uit een vooraf bepaald vast bedrag per Overeenkomst dan wel per geleverde Dienst en/of kan worden berekend op basis van tarieven per door de Opdrachtnemer gewerkte tijdseenheid.
- Alle honoraria zijn exclusief heffingen van overheidswege zoals omzetbelasting (BTW) alsmede exclusief reis- en andere onkosten ten behoeve van Opdrachtgever gemaakt, waaronder begrepen maar niet beperkt tot declaraties van ingeschakelde derden.
- Opdrachtnemer kan Opdrachtgever verzoeken om een redelijk voorschot te betalen in verband met honoraria die Opdrachtgever verschuldigd is of zal worden en/of onkosten die ten behoeve van Opdrachtgever moeten worden gemaakt. Opdrachtnemer heeft wanneer door hem een redelijk voorschot is gevraagd, het recht de uitvoering van de werkzaamheden op te schorten tot het moment dat Opdrachtgever het voorschot aan Opdrachtnemer heeft betaald dan wel daarvoor zekerheid heeft gesteld.
- Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor jaarlijks de overeengekomen honoraria aan te passen wegens wijziging van de algemene prijsindex en wegens eventueel door de overheid opgelegde maatregelen.
- Opdrachtnemer maakt onderscheid in tarieven voor zakelijke en particuliere Opdrachtgevers. Opdrachtnemer kan besluiten om in voorkomende gevallen het particuliere tarief te rekenen aan een particuliere opdrachtgever onder de strikte voorwaarde dat de Opdrachtgever de dienst uit eigen middelen financiert.
Artikel 8: Betaling
- Betaling voor offline diensten dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum voor particuliere Opdrachtgevers en binnen 30 dagen na factuurdatum voor zakelijke Opdrachtgevers, op een door Opdrachtnemer aan te geven wijze. Betaling zal plaatsvinden zonder aftrek, verrekening of opschorting uit welke hoofde dan ook.
- Betaling voor online diensten dient per direct na aanmelding voor de online dienst te geschieden voor particuliere Opdrachtgevers en voor zakelijke Opdrachtgevers, op een door Opdrachtnemer aan te geven wijze. Betaling zal plaatsvinden zonder aftrek, verrekening of opschorting uit welke hoofde dan ook.
- Na het verstrijken van de betalingstermijn is de Opdrachtgever in verzuim. De Opdrachtgever is vanaf het moment van verzuim aan Opdrachtnemer over het opeisbare bedrag een vertragingsrente verschuldigd gelijk aan de wettelijke rente, te verhogen met administratiekosten die 10% bedragen van de openstaande facturen.
- Ingeval er meerdere Opdrachtgevers zijn, is elke Opdrachtgever jegens Opdrachtnemer hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van het totale factuurbedrag in geval de werkzaamheden ten behoeve van al deze Opdrachtgevers zijn verricht.
- Door Opdrachtgever gedane betalingen strekken steeds ter voldoening van in de eerste plaats alle verschuldigde rente en kosten, en in de tweede plaats van opeisbare facturen die het langst openstaan, zelfs al vermeldt Opdrachtgever dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur.
Artikel 9: Incassokosten
- Indien Opdrachtnemer invorderingsmaatregelen treft tegen Opdrachtgever, die in verzuim is, komen de kosten verband houdend met die invordering ten laste van Opdrachtgever, welke kosten gesteld worden op ten minste 10% van de openstaande facturen. Onder deze kosten zijn begrepen de kosten van eventueel in te schakelen incassobureaus, deurwaarders en/of advocaten.
Artikel 10 lid 1: Annuleringsvoorwaarden
- 1.1 Bij annulering door Opdrachtgever van trainingen en aanverwante werkzaamheden binnen 5 werkdagen voor de aanvang van de betreffende activiteiten, dient Opdrachtgever 100% van de kosten van de geannuleerde uren dan wel van de overeengekomen hoofdsom te betalen en bij annulering hiervan langer dan binnen 5 werkdagen hiervoor is Opdrachtgever 50 % van de kosten van de geannuleerde uren dan wel van de overeengekomen hoofdsom verschuldigd.
- 1.2 Bij annulering door Opdrachtgever van coaching- en andere (begeleidings)trajecten binnen 24 uur voor aanvang van de betreffende activiteit is Opdrachtgever 100% van de overeengekomen hoofdsom verschuldigd en verplicht deze te betalen. Afspraken die geannuleerd of verzet worden voor deze tijd worden niet in rekening gebracht.
- 1.3. Opdrachtgever is 100% van de totaal overeengekomen hoofdsom verschuldigd indien hij/zij zonder te annuleren geen gebruik maakt van de overeengekomen diensten van Opdrachtnemer.
- 1.4 Annulering door Opdrachtgever dient schriftelijk te geschieden is pas dan aanvaard na akkoord van Opdrachtnemer.
- 1.5 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor afspraken te verzetten of te annuleren indien zij niet naar behoren uitvoering kan geven aan de overeenkomst.
Artikel 10 lid 2: Annuleringsvoorwaarden door Opdrachtgever voor training en workshops met open inschrijving
1. Opdrachtgever verplicht zich een eventuele annulering of wijziging schriftelijk door te geven aan Opdrachtnemer en is pas dan aanvaard na akkoord van Opdrachtnemer.
2. Bij annulering van inschrijving door Opdrachtgever treden Opdrachtgever en opdrachtnemer eerst in overleg om te komen tot passende alternatieven. Indien er geen passende alternatieven mogelijk zijn, zulks ter beoordeling van Opdrachtnemer, gelden annuleringsvoorwaarden. Opdrachtgever is verplicht annuleringskosten te betalen aan Opdrachtnemer, als volgt:
- 2.1 Bij annulering na inschrijving tot vier weken voor aanvang zijn de annuleringskosten 50%.
- 2.2 Bij annulering na inschrijving binnen vier weken voor aanvang zijn de annuleringskosten 100%. Dit geldt ook voor tussentijdse beëindiging, bij aanvang, of bij het niet verschijnen bij de training of workshop.
- 2.3 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor afspraken te verzetten of te annuleren indien zij niet naar behoren uitvoering kan geven aan de overeenkomst.
Artikel 11: Aanmelding en betaling voor trainingen en workshops met open inschrijving
Bij aanmelding voor trainingen en workshops met open inschrijving gelden de volgende betalingsvoorwaarden:
- Bij aanmelding en inschrijving tot acht weken of meer voor aanvang: 10% van de offerte
- Bij aanmelding en inschrijving tot vier weken voor aanvang: 50% van de offerte. De overige 50% dient uiterlijk vier weken voor aanvang te worden betaald.
- Bij aanmelding en inschrijving binnen vier weken voor aanvang of tijdens de training of workshop: 100% van de offerte.
Artikel 12: Beëindiging van de Overeenkomst
- Opdrachtnemer is gerechtigd de Overeenkomst, met onmiddellijke ingang, zonder rechterlijke tussenkomst, te beëindigen door middel van een aangetekende schriftelijke kennisgeving hiervan aan Opdrachtgever, indien Opdrachtgever in gebreke blijft met voldoening van een door Opdrachtnemer verzonden factuur, binnen 14 dagen na schriftelijke aanmaning.
- Opdrachtnemer is gerechtigd de Overeenkomst, met onmiddellijke ingang, zonder gerechtelijke tussenkomst te beëindigen door middel van een aangetekende schriftelijke kennisgeving hiervan aan Opdrachtgever, indien enige uit deze Overeenkomst voortvloeiende verplichting binnen 14 dagen na schriftelijke aanmaning niet of niet behoorlijk alsnog wordt nagekomen.
- Zowel Opdrachtgever als Opdrachtnemer kan de Overeenkomst met onmiddellijke ingang door middel van een aangetekend schrijven beëindigen indien de ander in surseance van betaling komt te verkeren of in staat van faillissement is verklaard.
- De overeenkomst tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer kan ten alle tijden in overleg op ieder gewenst moment door beide partijen worden beëindigd dan wel worden verlengd.
De beëindiging van de overeenkomst laat onverlet de financiële verplichting die nog nagekomen moeten worden:
- 4.1 Opdrachtgever betaalt in dat geval 100% van de kosten van de op dat moment afgenomen diensten met inachtneming van het gestelde in artikel 10 onder lid 1 en 2, waarmee de overeenkomst is beëindigd zonder verder verplichtingen of aanspraken over en weer.
- 4.2 Opdrachtnemer behoudt zich het recht om coaching, training of workshops te annuleren, zonder opgaaf van redenen, dan wel een cliënt te weigeren. Opdrachtnemer verplicht zich de annulering c.q. weigering schriftelijk te bevestigen en betaalt in dat geval 100% van de op dat moment nog niet afgenomen diensten van het tot dan toe door Opdrachtgever betaalde bedrag terug, waarmee de overeenkomst is beëindigd zonder verder verplichtingen of aanspraken over en weer.
Artikel 13: Aansprakelijkheid
- Opdrachtnemer aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid, hoe dan ook, voor schade ontstaan door of in verband met door Opdrachtnemer verrichte diensten.
- De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer is beperkt tot de factuurwaarde van de opdracht, althans dat gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
- In afwijking van hetgeen in lid 2 van dit artikel is bepaald, wordt bij een opdracht met een langere looptijd dan zes maanden, de aansprakelijkheid verder beperkt tot het over de laatste zes maanden verschuldigde factuurbedrag.
- Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade die Opdrachtgever lijdt ten gevolge van handelingen of beslissingen genomen naar aanleiding van of tijdens een training, coaching sessie of adviesopdracht. Opdrachtgever blijft ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor gemaakte keuzes.
- Elke aansprakelijkheid van Opdrachtnemer voor bedrijfsschade of andere indirecte schade of gevolgschade, van welke aard dan ook, is nadrukkelijk uitgesloten.
Artikel 14: Klachtenprocedure
- Indien Opdrachtgever, Coachee, Deelnemer klachten heeft over de verrichtte offline werkzaamheden dient zij/hij dit binnen 14 dagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk kenbaar te maken bij de Opdrachtnemer.
- Indien Opdrachtgever, Coachee, Deelnemer klachten heeft over een online programma of een onderdeel van het online programma dient zij/hij dit binnen 14 dagen na het afronden van een bepaald programma schriftelijk kenbaar te maken bij de
- Indien Opdrachtgever, Coachee, Deelnemer binnen de gestelde termijn hetgeen in dit artikel onder lid 1 en 2 is bepaald een klacht kenbaar maakt en de klacht als gegrond is aangenomen door Opdrachtnemer, betaalt Opdrachtnemer aan Opdrachtgever bepaald artikel 12 onder lid 4.1 in dat geval 100% van de kosten van de op dat moment afgenomen diensten waarmee de overeenkomst is beëindigd zonder verder verplichtingen of aanspraken over en weer.
- Indien Opdrachtgever, Coachee, Deelnemer buiten de gestelde termijn hetgeen in dit artikel onder lid 1 en 2 is bepaald een klacht kenbaar maakt, vervalt het recht op alle vormen van terugbetaling en hetgeen in artikel 12 onder lid 4.1 is bepaald.
- Een klacht kenbaar gemaakt door Opdrachtgever, Coachee, deelnemer die niet duidelijk is omschreven wordt door Opdrachtnemer niet in behandeling genomen.
- Opdracht nemer reageert binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst aan Opdrachtgever, Coachee, Deelnemer.
- Indien een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt van Opdrachtnemer, wordt Opdrachtgever, Coachee, Deelnemer binnen de termijn van 14 dagen op de hoogte gebracht met een ontvangstbericht en een indicatie van afhandeling.
- Het kenbaar maken van een klacht ontslaat Opdrachtgever, Coachee, Deelnemer niet van de betalingsverplichting.
- Na kennisname en bespreking van de klacht met Opdrachtgever zal Opdrachtnemer zo goed mogelijk uitvoering geven aan de gekozen oplossingsrichting.
Artikel 14: Voorwaarden deelname online programma’s
- Zowel particulieren als ondernemers kunnen deelnemen aan mijn online programma’s.
- Opdrachtnemer deelt in de online programma’s kennis, ervaring en tools. Oprachtgever,
Coachee, Deelnemer dient zelf naast het volgen van het online programma voldoende
tijd reserveren voor uitvoering van de opdrachten.
3 Opdrachtnemer kan niet garanderen dat het volgen van de online programma’s successen in het leven of bedrijf genereren van Oprachtgever, Coachee, Deelnemer. Opdrachtnemer heeft hetgeen is bepaald in artikel 4 onder lid 1 een inspanningsverplichting, derhalve kan opdrachtnemer niet worden aangesproken vanuit een resultaatsverplichting. Opdrachtnemer is gehouden zijn verplichtingen na te komen naar beste kunnen, met de nodige zorgvuldigheid en het nodige vakmanschap.
Artikel 15: Materialen en licenties
- Opdrachtnemer verstrekt conform overeenkomst met Opdrachtnemer, Coachee, Deelnemer materialen online voor de overeengekomen periode.
- Opdrachtnemer kan niet garanderen de overeengekomen periode toegankelijkheid te verschaffen. Bij verwijderen, of verhuizen naar een andere url, zal Opdrachtnemer die binnen uiterlijk 3 (drie) maanden kenbaar maken per e-mail. Opdrachtnemer maakt dit kenbaar middels het laatst bekende e-mailadres van Opdrachtgever, Coachee, Deelnemer. Het niet doorgeven van een update van een actueel e-mailadres is en blijft het risico van Opdrachtgever, Coachee, Deelnemer.